Wat jammer dat u de zending retour wilt sturen. Dit kan natuurlijk meerdere redenen hebben en we willen u goed van dienst zijn!


Wanneer uw product niet aan de verwachtingen voldoet kunt u binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen zonder opgaaf van reden uw order als retour bij ons aanmelden. Stuur het artikel gelieve niet naar ons postadres. Via onze website kunt u het immers gratis retourneren. Mocht u hier niet uitkomen, neem dan contact met ons op. Nadat u de retourzending via de website heeft aangemeld heeft u nog 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren.


Is uw bestelling kapot aangekomen? Kijk naar Ik heb een kapot product ontvangen.

Heeft u het verkeerde artikel ontvangen? Kijk naar Ik heb een verkeerd product ontvangen.


Natuurlijk kan het ook een andere reden hebben. Graag horen wij van u de reden, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen. 

Om uw bestelling (deels) te retourneren kunt u het volgende doen:

  1. Log in met uw TIM's account (Lukt dit niet? Kijk naar Ik kan niet meer inloggen!)
  2. Klik op de details van de juiste order
  3. Scroll naar beneden tot u de melding van retourneren ziet
  4. Kies een parcelshop bij u in de buurt
  5. Druk op bevestiging
  6. Open de mail van DPD en print de gegevens uit
  7. Neem de gegevens en uw pakket mee naar het parcelshop en geef deze kostenloos af


U kunt alleen gebruik maken van onze gratis retourservice binnen Nederland, België en Duitsland. U kunt slechts 1 pakket per bestelling gratis retourneren, wat maximaal 100x50x50cm en 20KG mag zijn. Hiervoor zijn de voorwaarden van DPD van toepassing. Deze kunt u terug vinden op: https://www.dpd.com/nl_privateklanten#!retouren

Bij grotere of zwaardere pakketten zijn de kosten voor retourzending voor uw rekening. Voor de actuele kosten verwijzen wij u graag naar de website van PostNL.


TIM's heeft niet de mogelijkheid een retourlabel fysiek naar u te zenden. Al onze correspondentie gaat online.


Het is ook mogelijk om uw order te retourneren zonder gebruik te maken van het gratis retourneren via DPD. In dat geval kunt u het modelformulier voor herroeping downloaden en op uw eigen kosten de retourzending versturen aan:


Tim 's B.V.

Hong Kongstraat 71

3047BR ROTTERDAM


Bol.com of Amazon bestelling

Indien u via een platform hebt besteld als Bol.com of Amazon dan geldt de retourprocedure zoals bij hen aangegeven. U dient dit via het platform waar u heeft besteld te regelen.


Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Terugbetaling geschiedt uiterlijk 14 dagen nadat de retourzending bij ons is kenbaar gemaakt. Indien wij de retourzending nog niet hebben ontvangen op dat moment, zullen wij wachten met de terugbetaling tot wij de producten wel hebben ontvangen of tot u aantoont dat de retourzending wel bij ons is afgeleverd. Als u een order gedeeltelijk retourneert, crediteren wij de door u geretourneerde producten. Wanneer u de order volledig retourneert, crediteren wij alle producten en alle andere aan ons betaalde kosten. De creditering gaat altijd via hetzelfde betaalmiddel als waarmee u bij ons heeft betaald.

In het geval van garantie kwesties heeft u uiteraard langer de tijd. Garantie op producten verschilt per product. Als u meteen bij ontvangst een mankement constateert, meldt dit dan ook meteen aan ons. Voor vragen over de garantie termijn, kunt u altijd contact met ons opnemen.