Wat jammer dat je de zending retour wilt sturen. Dit kan natuurlijk meerdere redenen hebben en we willen je goed van dienst zijn!


Wanneer jouw product niet aan de verwachtingen voldoet kun je binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen zonder opgaaf van reden de order als retour bij ons aanmelden. Je kunt er ook voor kiezen om binnen 30 dagen na ontvangst de order aan ons te retourneren. Stuur het artikel gelieve niet naar ons postadres. Via onze website kun je het immers gratis retourneren. Moch je hier niet uitkomen, neem dan contact met ons op. Nadat je de retourzending via de website hebt aangemeld heb je nog 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren.


Is jouw bestelling kapot aangekomen? Kijk naar Ik heb een kapot product ontvangen.

Heb je het verkeerde artikel ontvangen? Kijk naar Ik heb een verkeerd product ontvangen.


Natuurlijk kan het ook een andere reden hebben. Graag horen wij van jou de reden, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen. 

Om jouw bestelling (deels) te retourneren kun je het volgende doen:

  1. Log in met jouw TIM's account (Lukt dit niet? Kijk naar Ik kan niet meer inloggen!)
  2. Klik op de details van de juiste order
  3. Scroll naar beneden tot je de melding van retourneren ziet
  4. Kies een parcelshop bij je in de buurt
  5. Druk op bevestigen
  6. Open de mail van DPD en print de gegevens uit
  7. Voeg een briefje toe aan jouw pakket met ten minste: Jouw naam, de inhoud van het pakket en jouw ordernummer (mag ook handgeschreven zijn!)
  8. Neem de gegevens en jouw pakket mee naar het parcelshop en geef deze kostenloos af


Let op dat er altijd nog een briefje in de verpakking zit. Zonder kunnen wij retouren niet koppelen aan jouw order.


Je kunt alleen gebruik maken van onze gratis retourservice binnen Nederland, België en Duitsland. Je kunt slechts 1 pakket per bestelling gratis retourneren, wat maximaal 100x50x50cm en 20KG mag zijn. Hiervoor zijn de voorwaarden van DPD van toepassing. Deze kun je terug vinden op: https://www.dpd.com/nl_privateklanten#!retouren

Bij grotere of zwaardere pakketten zijn de kosten voor retourzending voor jouw rekening. Voor de actuele kosten verwijzen wij je graag naar de website van PostNL.


TIM's heeft niet de mogelijkheid een retourlabel fysiek naar je te zenden. Al onze correspondentie gaat online.


Het is ook mogelijk om jouw order te retourneren zonder gebruik te maken van het gratis retourneren via DPD. In dat geval kun je het modelformulier voor herroeping downloaden en op jouw eigen kosten de retourzending versturen aan:


Tim 's B.V.

Hong Kongstraat 71

3047BR ROTTERDAM


Bol.com of Amazon bestelling

Indien je via een platform hebt besteld als Bol.com of Amazon dan geldt de retourprocedure zoals bij hen aangegeven. Je dient dit via het platform waar je hebt besteld te regelen.


Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Terugbetaling geschiedt uiterlijk 14 dagen nadat de ontbinding bij ons is kenbaar gemaakt. Indien wij de retourzending nog niet hebben ontvangen op dat moment, zullen wij wachten met de terugbetaling tot wij de producten wel hebben ontvangen of tot je aantoont dat de retourzending wel bij ons is afgeleverd. Als je een order gedeeltelijk retourneert, crediteren wij de door jou geretourneerde producten. Wanneer je de order volledig retourneert, crediteren wij alle producten en alle andere aan ons betaalde kosten. De creditering gaat altijd via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je bij ons hebt betaald.


Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


In het geval van garantie kwesties heb je uiteraard langer de tijd. Garantie op producten verschilt per product. Als je meteen bij ontvangst een mankement constateert, meldt dit dan ook meteen aan ons. Voor vragen over de garantie termijn, kun je altijd contact met ons opnemen.